مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 بهمن 1399 ساعت 08:202021-02-03دانش

ماموریتی که به تاخیر افتاد / پرتاب فضانورد ایرانی به فضا در سال 1410


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، فتح الله امی رییس پژوهشگاه هوافضای وزارت علوم روز سه شنبه 14 بهمن در مراسم گرامیداشت روز ملی فناوری فضایی با اشاره به اینکه تاکنون 8 پرتاب مهم با استفاده از کاوشگر های یک تا 8 برای رسیدن به مدار 130 کیلومتری زمین انجام شده، - طبق اعلام پژوهشگاه هوافضا مأموریت مهم اعزام انسان به مدار زمین بعنوان دستیابی به قله تکنولوژی در سال 1410 انجام می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، فتح الله امی رییس پژوهشگاه هوافضای وزارت علوم روز سه شنبه 14 بهمن در مراسم گرامیداشت روز ملی فناوری فضایی با اشاره به اینکه تاکنون 8 پرتاب مهم با استفاده از کاوشگر های یک تا 8 برای رسیدن به مدار 130 کیلومتری زمین انجام شده، گفت: اعزام موجود زنده از جمله میمون، نمونه دستاورد های این کاوشگر ها بوده است.

وی ادامه داد: قرار بود تا سال 1404 مأموریت مهم اعزام انسان به مدار زمین انجام شود اما این مأموریت بسیار مهم که به نوعی دستیابی به قله تکنولوژی محسوب می شود به دلیل توقف چند سال اخیر، به سال 1410 موکول شده است.

امی با اشاره به اینکه این پروژه پس از چند سال تأخیر از سال گذشته مجدداً فعال شد و در تیرماه 99 نیز پژوهشگاه هوافضا قرارداد آن را برای مدت یکسال با سازمان فضایی منعقد کرد، افزود: هم اکنون و در کمتر از 7 ماه، کاوش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماموریتی که به تاخیر افتاد / پرتاب فضانورد ایرانی به فضا در سال 1410

ماموریتی که به تاخیر افتاد / پرتاب فضانورد ایرانی به فضا در سال 1410