مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 بهمن 1399 ساعت 00:202021-02-02اقتصادي

1000 هکتار شهرک گلخانه ای درخراسان رضوی احداث می شود


قائم مقام و معاون رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در قالب تفاهم نامه با مدیر عامل شهرک های کشاورزی ایران، یک هزار هکتار شهرک گلخانه ای در این استان احداث می شود.

- جواد اسماعیلی سه شنبه، 14 بهمن ماه، در حاشیه بازدید از واحدهای گلخانه ای سبزوار افزود: احداث واحدهای گلخانه ای در قالب شهرک های گلخانه ای در سطح خراسان رضوی مورد حمایت استاندار است که بدین منظور اراضی مورد نظر شناسایی شده است.

وی تصریح کرد: همچنین منابع آبی مورد نیاز برای شهرک گلخانه ای در خراسان رضوی از طریق امور آب منطقه ای استان در دست پیگیری قرار دارد.

اسماعیلی با اشاره به مزایای توسه کشت گلخانه ای اظهار کرد: مدیربت کنترل شده، اشتغال زایی بیشتر، تولید محصولات سالم و با کیفیت و مقابله با کم آبی از این موارد است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار نیز گفت: هم اینک سطح کشت گلخانه ای در شهرستان سبزوار 120 هزار متر مربع است که این میزان نسبت به سال 92 حدود 4 برابر بیشتر شده است.

علی اصغر امانیان افزود: عمده محصولات تولیدی در واحدهای گلخانه این شهرستان شامل گوجه فرنگی، خیار، فلفل دلمه، سبزیجات و نشای محصولات است.

وی ادامه داد: با توجه به بحران منابع آب در شهرستان سبزوار، توسعه کشت گلخانه ای از محورهای اقتصاد مقاومتی و از اولویت های جهاد کشاورزی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

1000 هکتار شهرک گلخانه ای درخراسان رضوی احداث می شود

1000 هکتار شهرک گلخانه ای درخراسان رضوی احداث می شود