موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماعي - رياست جمهوري - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - آژانس بين المللي انرژي اتمي - آژانس بين المللي انرژي - انتخابات رياست جمهوري - آژانس بين المللي - پوران كاوه - زمان دربي - محمد الدعايه - جريان هاي افراطي - شهر خودرو مشهد - كريستيانو جيونتولي - زندانيان زن - محمدتقي نظرپور - رييس مركز ملي فرش ايران - خانواده شهداي هسته اي - شهر مريانج - حذف تيم - آزادسازي سواحل مازندران

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 بهمن 1399 ساعت 06:302021-02-02بين الملل

روزنامه های پهلوی روایت می کنند/ مهمترین حقیقت هایی که جریان تحریف نمی خواهد ببینید


در چندسال اخیر روایت هایی از دروه پهلوی در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود که تلاش می کند تصویری مثبت از وضعیت مردم در آن دوره را جا بیندازد.

- تعداد بی سوادها وحشتناک است شواهد تاریخی نشان می دهد که رژیم پهلوی برخلاف رپورتاژهای بی اندازه اش درباره گسترش سوادآموزی و آموزش در سطح کشور، نه تنها موفقیت چندانی نداشت بلکه در این حوزه  نسبت به کشورهای اطراف عقب مانده نیز بود، به طوری که عقب ماندگی رژیم پهلوی در حوزه سوادآموزی مورد اذعان برخی از چهره های خارجی نیز قرار گرفت.

تعداد بی سوادها وحشتناک است این جمله تنها بخشی از اعترافات نخست وزیر وقت درباره وضعیت آموزش مردم ایران در دوران پهلوی است که در تاریخ  18 آذرماه سال 1341 در روزنامه اطلاعات به چاپ رسیده است.

  برق نیست و مردم بی آب مانده اند! شاه مدعی بود کشور را در آستانه رسیدن به تمدن های بزرگ قرار داده است درحالی که از ارائه ابتدایی ترین خدمات مانند آب ، برق ، آموزش و بهداشت به مردم ایران هم عاجز بود.

در آن زمان براساس اظهارات اسد الله علم، تنها یک درصد از بافت روستایی ایران که بخش اعظمی ازجمعیت کشور را در خود جای می دادند به آب سالم و تمیز دسترسی داشتند و فقط به 4 درصد از این روستاها  برق می رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزنامه های پهلوی روایت می کنند/ مهمترین حقیقت هایی که جریان تحریف نمی خواهد ببینید

روزنامه های پهلوی روایت می کنند/ مهمترین حقیقت هایی که جریان تحریف نمی خواهد ببینید