مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 بهمن 1399 ساعت 04:452021-02-02اقتصادي

سرمایه گذاری معدنی پیشران توسعه جغتای


شهرستان جغتای با بهره مندی از ذخایر کرومیت، مس و سیلیس یکی از مناطق معدن خیز خراسان رضوی است که سرمایه گذاری در این بخش مسیر توسعه آن را شتاب می بخشد.

- یکی از چالش های بخش معدن در جغتای خام فروشی فرآورده های معدنی بوده است که لزوم سرمایه گذاری در بخش فرآوری صنایع معدنی احساس می شود.

کارخانه فروکروم جغتای یکی از واحدهای صنعتی مهم این شهرستان است که فروکروم پرکربن در صنایع ریخته گری و فولادهای آلیاژی سخت و مقاوم در برابر حرارت و ضد زنگ و همچنین در صنایع آبکاری، عملیات حرارتی و تیغه های برش کاربرد دارد.

در کنار کارخانه فروکروم جغتای ساخت کارخانه 5000 تنی فروسیلیس جغتای نیز آغاز شده که احداث این واحدهای فرآوری علاوه بر درآمد زایی به رونق اشتغال و اقتصاد منطقه می انجامد.

جغتای پتانسیل خوبی در بخش مس دارد مسئول صنعت، معدن و تجارت جغتای با اشاره اینکه این شهرستان از جمله مناطق مهم معدنی خراسان رضوی به شمار می رود، گفت: این منطقه پتانسیل خوبی در بخش مس دارد.

هادی چوپانی در گفت وگو با ایسنا، افزود: بهره مندی از ذخایر کرومیت، مس و سیلیس چشم انداز روشنی برای توسعه جغتای ترسیم کرده است.

وی اظهار کرد: طی نشستی با حضور معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان خراسان رضوی و مسئولان مرتبط این بخش مشکلات مربوط به جذب سرمایه گذار و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرمایه گذاری معدنی پیشران توسعه جغتای

سرمایه گذاری معدنی پیشران توسعه جغتای