مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 بهمن 1399 ساعت 22:102021-02-01بين الملل

شورای امنیت درباره میانمار تشکیل جلسه می دهد


شورای امنیت سازمان ملل متحد روز سه شنبه به منظور بررسی کودتای نظامی در میانمار تشکیل جلسه می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دیپلمات های سازمان ملل از جلسه غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل متحد به منظور بررسی کودتای میانمار خبر دادند.

بر اساس این گزارش، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل شامگاه دوشنبه با ابراز نگرانی از احتمال وخامت اوضاع مسلمانان روهینگیا در میانمار، از تصمیم شورای امنیت برای برگزاری جلسه ای درباره کودتای این کشور در روز سه شنبه خبر داد.

گفتنی است که ارتش میانمار بامداد دوشنبه طی یک سری عملیات هماهنگ و برنامه ریزی شده رهبران حکومت غیرنظامی را بازداشت و در این کشور وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

ارتش میانمار آنگ سان سوچی رهبر غیر رسمی این کشور را به همراه شماری از مقامات بلندپایه حزب اتحادیه ملی برای دموکراسی بازداشت کرد.

در پی این بازداشت ها، ارتش میانمار که پیش از این با ادعای بروز تقلب انتخاباتی گسترده در انتخابات پیشین خواستار تحقیق در این باره شده بود، با بازداشت این مقامات غیرنظامی قدرت را در میانمار در دست گرفت و در این کشور وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

در یک سخنرانی ویدئویی که از شبکه تلویزیونی وابسته به ارتش میانمار پخش شد، اعلام گردید که قدرت به مین آنگ هلاینگ فرمانده کل نیروهای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورای امنیت درباره میانمار تشکیل جلسه می دهد

شورای امنیت درباره میانمار تشکیل جلسه می دهد