مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 بهمن 1399 ساعت 22:502021-01-30اقتصادي

پول نفت باید صرف اقتصاد شود و نباید وارد بودجه شود


وزیر نفت با بیان اینکه این وزارتخانه در دوران تحریم، عزم خود را برای تداوم توسعه نفت به کار بسته و جهش های صنعت پتروشیمی یکی از این دستاورد های ویژه است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، بیژن نامدار زنگنه شنبه شب با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی در آستانه دهه فجر و چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به تشریح دستاورد های چهار دهه صنعت نفت ایران پرداخت.

وی در آغاز با بیان اینکه پیش از انقلاب بدنه کاری صنعت نفت در بخش بهره برداری (بالادست) به خوبی آموزش دیده بودند، اما در بهترین حالت در جایگاه اپراتور نقش آفرینی می کردند و همه طراحی های مهندسی و مدیریت نفت از لندن انجام می شد، گفت: البته ایرانی ها از مدت ها پیش پالایشگاه آبادان را خودشان اداره می کردند، اما در بخش بالادست، هسته مدیریت و طراحی امور در لندن بود.

زنگنه با اشاره به اینکه پیش از پیروزی انقلاب تلاش شده بود که تولید نفت ایران افزایش یابد، افزود: تولید نفت کشور پس از انقلاب حدود چهار میلیون بشکه کاهش یافت و از 5.

5 میلیون بشکه به 1.

8 میلیون بشکه در فروردین 58 رسید، البته نمی خواهم تحلیل کنم چرا تولید نفت مان را کاهش دادیم، زیرا این کاهش را قبول ندارم، البته بعدا هم که جنگ شروع شد و تاسیسات آسیب دید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پول نفت باید صرف اقتصاد شود و نباید وارد بودجه شود

پول نفت باید صرف اقتصاد شود و نباید وارد بودجه شود