مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 بهمن 1399 ساعت 21:152021-01-30اقتصادي

ایران در صنعت پتروشیمی منطقه یک قدرت محسوب می شود


زنگنه بابیان اینکه جهش پتروشیمی کشور از سال76، 77 شروع شد، گفت:در صنعت پتروشیمی منطقه از حیث توانمندی فناوری و ساخت تجهیزات و زنجیره ای که در پایین دست این صنعت ایجادمی شود، - صاحب قدرت هستیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما بیژن نامدار زنگنه گفت: در لوله گذاری در خلیج فارس بیش از آنکه اتکاء به تجهیزات داشته باشیم اتکاء به ظرفیت های دانش بنیان و مهندسی داخلی داریم.

وزیر نفت تصریح کرد: در زمینه بازیافت نفت و برداشت از مخزن هنوز جوان هستیم و علت این است که در حوزه آموزش بالادستی دچار ضعف بوده ایم حتی برای اولین بار در سال 77 دانشگاه های ما دست به کار شدند تا جذب دانشجو کردند و در این حوزه ها آموزش دهند.

وی گفت: در حال حاضر دانشگاه های بسیاری در سراسر کشور در حوزه مهندسی دانشجو می پذیرند و از اساتید خوبی هم برخوردارند گفتنی است دانشگاه های ما وظیفه دارند تا در بخش نرم افزاری بسیار مهمی که در میادین نفتی به افزایش بازیافت از مخزن ها مربوط می شود پروژه داشته باشند و بیش از 50 درصد ظرفیت های کل میدان های نفتی کشور به دانشگاه ها سپرده شده است.

وزیر نفت گفت: حقیقتاً دانشجویانی که در این حوزه تربیت می شوند سرمایه های ما محسوب می شوند و این دانشجویان دیگر مخازن را رها نخواهند کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران در صنعت پتروشیمی منطقه یک قدرت محسوب می شود

ایران در صنعت پتروشیمی منطقه یک قدرت محسوب می شود