مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 بهمن 1399 ساعت 04:452021-01-30سياسي

نامه امام علی (ع) به مالک اشتر بی نظیرترین دستورالعمل حکومتی است


تولیت مدرسه علمیه مروی نامه امیرمومنان علی (ع) به مالک اشتر را بی نظیرترین دستورالعمل حکومتی دانست و گفت: مسؤولان حکومت اسلامی باید عزت مسلمانان را حفظ کنند.

- تولیت مدرسه علمیه مروی نامه امیرمومنان علی (ع) به مالک اشتر را بی نظیرترین دستورالعمل حکومتی دانست و گفت: مسؤولان حکومت اسلامی باید عزت مسلمانان را حفظ کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله محمدباقر تحریری در جلسه هفتگی درس اخلاق که در مدرسه علمیه معیر برگزار شد، اظهار داشت: دستوراتی که در روابط اجتماعی برای ساختن جامعه صالح بیان شده همه برای آن است که انسان ها در مسیر صلاح قرار گیرند.

تولیت مدرسه علمیه مروی ادامه داد: امام صادق (ع) می فرمایند: زمانی که امری را به کسی واگذار کردید که اهلیت داشت دیگر با او مخاصمه و منازعه نکنید؛ کسانی که وظایف را درک نمی کنند و یا نمی خواهند به وظایفی که خداوند برای آنان ترسیم کرده سر تعظیم فرود آورند و تبعیت کنند بر اساس دین این افراد سفیه هستند، ریشه اینگونه سفاهت، خودبینی، خودخواهی و تبعیت از خواسته های نفسانی است.

وی با اشاره به اینکه زوجین در انتخاب همسر باید به هم کفو بودن توجه داشته باشند، اظهار داشت: مراد از هم کفو بودن آن است که زوجین اهل زندگی باشند؛ زوجین باید در مسیر حق حرکت کنند و منازعه در حق نداشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نامه امام علی (ع) به مالک اشتر بی نظیرترین دستورالعمل حکومتی است

نامه امام علی (ع) به مالک اشتر بی نظیرترین دستورالعمل حکومتی است