مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 بهمن 1399 ساعت 08:202021-01-28سياسي

بزرگترین پروژه کتابخانه فضای مجازی خاورمیانه افتتاح می شود


رییس دفتر پژوهش وآموزش نهاد کتابخانه های عمومی گفت: به زودی در تهران بزرگترین پروژه کتابخانه ای خاورمیانه با کتابخانه ای بدون کتاب که در فضای مجازی پشتیباتی می شود افتتاح خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سجاد محمدیان (رییس دفتر پژوهش وآموزش نهاد کتابخانه های عمومی) در برنامه رادیویی گفت وگوی فرهنگی در ارتباط با اینکه جامعه کتابخوانی داریم گفت: برای اینکه بدانیم جامعه ما کتابخوان است یا خیر اول باید ببینیم منظور ما از کتابخوان چیست؟ اینکه ما سرانه کتابخوانی کشور را با دیگر کشورها مقایسه کنیم اشتباه است.

در کشور ما زبان رسمی فارسی است وکتابی که چاپ می شود ومی خوانندبه زبان فارسی خواهد بود.

مثلا کسی که در انگلیس به دنیا می آید کتاب هفت ویا هشت کشور دنیا را می تواند بخواند اما سه کشور ایران، افغانستان و تاجیکستان کتاب هایی با زبان فارسی منتشر می کنند با این محدودیت در حوزه نشر با توجه به آمار خرید کتاب و مراجعه به کتابخانه ها ایرانیان مردمی کتابخوان هستند.

محمدیان در ارتباط با فعالیت دفتر پژوهش وآموزش نهادکتابخانه های عمومی توضیح داد: اداره کل دفتر پژوهش و نهاد کتابخانه های عمومی کشور در چندین جهت گام های مفیدی برای کاربران کتابخوانی عمومی ایران برداشته است، کتابخانه هارا به سمت نیاز کاربران برده و برای همین پروژه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بزرگترین پروژه کتابخانه فضای مجازی خاورمیانه افتتاح می شود

بزرگترین پروژه کتابخانه فضای مجازی خاورمیانه افتتاح می شود