مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 بهمن 1399 ساعت 02:402021-01-27اجتماعي

آسیب های آموزش مجازی دانش آموزان/توصیه به والدین


یک روانشناس بالینی معتقد است که آموزش مجازی و خانه نشینی موجب افزایش اهمال کاری دانش آموزان شده به طوری که والدین نیز در جلوگیری و یا کاهش آن نقش تعیین کننده ای دارند.

- نصیبه شیخی در گفتگو با، متحمل استرس های مضاعف مرتبط با تحصیل فرزندانشان شده اند.

وی تصریح کرد: بارها مشاهده شده که برخی از والدین سهل انگاری و ساده انگاری را همچون عادت در فرزندان خود پذیرفته اند در حالی که عواقب آن نه تنها در حال حاضر موجب کاهش کمیت و کیفیت تحصیلی می شود بلکه در ابعاد وسیع تری در آینده آنها تأثیرگذار خواهد بود.

شیخی ادامه داد: صرف نظر از اینکه تا چه میزان ریشه های اهمال کاری درونی است، باید به تأثیر والدین به عنوان عامل بیرونی بسیار مهم توجه داشت.

به بیان دیگر والدینی که تاکنون در محور دوم آموزش قرار داشته اند، به دلیل شرایط خاص کنونی ناگزیر در محور اول قرار گرفته و چه بسا نداشتن تجربه در زمینه آموزش مجازی و اطلاعات اندک حول این محور ناخواسته موجب سوق دادن دانش آموز به سمت کارهایی که لذت انجامشان بیشتر و یا رنج انجام دادنشان کمتر است می شوند.

وی با تاکید بر اینکه والدین می توانند با رعایت نکات ساده از اهمال کاری فرزندانشان بکاهند، افزود: ایجاد چار چوب زمانی مشخص و قاطع توسط والدین برای هر بخش از تحصیل از جمله زمان حضور در کلاس، استراحت و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آسیب های آموزش مجازی دانش آموزان/توصیه به والدین

آسیب های آموزش مجازی دانش آموزان/توصیه به والدین