مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 12:552021-01-27اقتصادي

استراتژی توسعه صنعتی کشور مشخص شود


رییس جهاد دانشگاهی از آمادگی برای اجرای برنامه هایی در راستای توسعه ساخت داخل و افزایش بهره وری خبر داد و گفت: بسیار ضروری است استراتژی توسعه صنعتی کشور مشخص شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از جهاد دانشگاهی، تفاهم نامه همکاری جهاددانشگاهی و معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور ارتقا سطح فناوری تولیدات داخلی، بومی سازی فناورهای وارداتی، ساخت قطعات و تجهیزات موردنیاز در داخل کشور امروز 8 بهمن ماه به امضای دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاد دانشگاهی و دکتر صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت رسید.

دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی در مراسم امضای این تفاهم نامه اظهار داشت: جهش تولید و افزایش بهره وری که منجر به توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال شود زمانی اتفاق می افتد که اقتصاد ما متکی بر تولید ملی و تولید ملی نیز متکی بر توسعه علمی و فناورانه پیشرفته خودمان باشد که بتواند روزآمدی خود را در رقابت پذیری در بحث کیفیت و قیمت محصولاتی که در داخل تولید می شود حفظ کند.

وی افزود: اگر بر حسب ضرورت نیاز است تا خدماتی را از خارج کشور وارد کنیم حتماً در مقابل انتقال فناوری و بخش کوچکی از بازار ما باشد و این فناوری جذب و فهم شده و ارتقا داده شود تا فناوری متعلق به خودمان شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استراتژی توسعه صنعتی کشور مشخص شود

استراتژی توسعه صنعتی کشور مشخص شود