مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 03:552021-01-27سياسي

خودروسازان خارجی به شرط صادرات 20 درصد خودروی تولیدی به مبدا به ایران بیایند


عضو کمیسیون صنایع مجلس با انتقاد از فقدان برنامه بلند مدت در صنعت خودرو گفت: خودروسازان خارجی فقط باید به شرط صادرات 20 درصد خودروهای تولیدی به کشور متبوع خود به ایران بیایند.

- حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در عرضه خودرو وجود دارد آن است که این صنعت فاقد سیاست کلان و افقی است و عملاً آینده نگری در آن وجود ندارد و مشخص نیست که 10 سال آینده به کدام خودرو می رسیم.

  وی با انتقاد از برنامه های کلی وزرای صمت در حوزه خودرو افزود: آنها در این برنامه ها حرف های کلی می زنند و مشکل اساسی این است که ما هیچ برنامه جامع و آینده نگری در این باره نداریم.

عضو کمیسیون صنایع تصریح کرد: چون سیاست کلان در صنعت خودرو وجود ندارد دچار روزمرگی شده ایم، این در حالی است که یک روز شورای رقابت این صنعت را دستخوش تغییر می کند و روز دیگر وزارت صمت و روز سوم التهابات بازار بر صنعت خودرو تأثیر می گذارد و عملا  خودروساز تکلیف خود را نمی داند.

  حسینی کیا گفت: اگر سیاست صحیحی در صنعت خودرو وجود داشته باشد، دولت بایستی سیاستگذار باشد و خودروساز هم یک بنگاه اقتصادی است و براساس منافع آن بنگاه بایستی به تولید خودرو پرداخته و سود و منافعش را ببرد، اما و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خودروسازان خارجی به شرط صادرات 20 درصد خودروی تولیدی به مبدا به ایران بیایند

خودروسازان خارجی به شرط صادرات 20 درصد خودروی تولیدی به مبدا به ایران بیایند