مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 19:002021-01-26اجتماعي

افتتاح یک مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد در مشهد


مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد رویان توس در مشهد افتتاح شد.

- حمیدرضا پوریوسف، مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی، در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مراکز جامع درمان اعتیاد به منظور بازتوانی و توانمندسازی معتادان توسط بخش خصوصی تاسیس شده و در آینده سمت و سوی همه مراکز اقامتی به سمت این مراکز خواهد رفت.

وی افزود: مرکز جامع و بازتوانی اعتیاد رویان توس با ظرفیت اسمی یک صد نفر تاسیس شده و این ظرفیت تا 150 نفر قابل افزایش است.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه در کنار بخش سم زدایی، قسمت مددکاری، آموزش های مهارتی و شغلی، بازتوانی روانی، آموزش و ارتباط با خانواده مددجو و گروه درمانی نیز در این مراکز فعال است، گفت: سم زدایی دو هفته زمان می برد و پس از آن مددجو به مدت سه ماه و نیم تحت درمان مستقیم و به صورت مقیم در مرکز قرار می گیرد.

پوریوسف با تأکید بر اینکه مددجویان با اراده و تصمیم خود به این مراکز می آیند، گفت: در صورت مصاحبه و بررسی وضعیت مالی خانواده و استحقاق دریافت کمک، بهزیستی تمام هزینه های یک ساله اقامت، درمان و بازتوانی مددجو را می پردازد.

وی خاطرنشان کرد: پس از طی 4 ماه درمان اولیه، مددجو از مرکز ترخیص می شود ولی باید به صورت منظم در جلسات درمانی و مهارت آموزی شرکت کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افتتاح یک مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد در مشهد

افتتاح یک مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد در مشهد