مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 17:152021-01-26فرهنگي

عباس صفاری که بود؟


عباس صفاری، شاعری که ترانه مشهور «اسیر شب» را سروده بود، پس از رسیدن به زبانی جدید در شعرهایش و به جا گذاشتن مجموعه شعرهای متعدد و آثاری در حوزه ترجمه، - همه درها به روم بسته شده دلم از تاریکی ها خسته شده همه درها به روم بسته شده… صفاری می گفت که علاقه اش به ادبیات پس از خواندن کتاب امیرارسلان نامدار شکل گرفت.

اما او پس از دوران دبیرستان و با رفتن به سربازی ترانه سرایی را برای همیشه کنار گذاشت.

عباس صفاری پس از دوران سربازی برای دو سال به لندن رفت و پس از آن از آمریکا پذیرش گرفت، برای ادامه تحصیل به این کشور رفت و چهار سال در رشته هنرهای تجسمی تحصیل کرد و در نهایت بدون دریافت مدرک آن را رها کرد.

اولین مجموعه شعر او با عنوان در ملتقای دست و سیب در سال 1992 در کالیفرنیا منتشر شد که جایزه ادبی باران را برای بهترین مجموعه شعر چاپ خارج از کشور در آن سال به خود اختصاص داد.

دوربین قدیمی و اشعار دیگر سومین مجموعه شعر عباس صفاری بود که در تهران منتشر شد و جایزه شعر امروز ایران (کارنامه) به آن تعلق گرفت.

عباس صفاری تا پایان عمر خود در آمریکا ماند اما معتقد بود که مهاجرت نکرده بلکه به عنوان دانشجو به خارج از کشور رفته و شرایط برای او به نحوی سپری شده که همان جا ازدواج کرده و مانده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عباس صفاری که بود؟

عباس صفاری که بود؟