مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 11:202021-01-26دانش

تسهیلات جدید برای ورود المپیادیهای کنکور سراسری به دانشگاه


معاون آموزشی وزارت علوم اعلام کرد: شرط پذیرش در رشته مرتبط برای دارندگان نشان های المپیادی در کنکور سراسری حذف شد از این طریق ورود این دسته از استعدادهای درخشان به دانشگاه تسهیل می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی خاکی صدیق صبح امروز در سومین گردهمایی سالانه مجازی مدیران دفاتر استعدادهای درخشان دانشگاه های سراسر کشور، با همکاری دانشگاه کردستان برگزار شد گفت: استعدادهای درخشان یکی از دفترهای بسیار مهم همه دانشگاه ها است به دلیل این که با نخبگان دانشجویان و استعدادهای برتر آنها سروکار دارد.

وی با اشاره به اقدامات وزارت علوم در 20 ماه گذشته در حوزه استعداد درخشان ادامه داد: در آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلات تکمیلی بازنگری شد.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: در ارتباط با دارندگان نشان طلا، نقره و برنز کشوری المپیادهای دانش آموزی در آخرین جلسه شورای استعداد درخشان وزارت علوم بحث و بنا شد با کسب نصاب علمی 85 درصد نمره آخرین پذیرفته شده در آزمون سراسری ما بحث شرط رشته مرتبط را حذف کنیم که این برای استعداد درخشان تسهیلات ایجاد می کند.

خاکی صدیق ادامه داد: لذا با حذف شرط رشته مرتبط در برگزیدگان المپیادهای دانش آموزی یک مقداری راه برای این افراد برای ورود به دانشگاه هموارتر می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تسهیلات جدید برای ورود المپیادیهای کنکور سراسری به دانشگاه

تسهیلات جدید برای ورود المپیادیهای کنکور سراسری به دانشگاه