مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 09:352021-01-26بين الملل

دست برتر ایران در نفوذ و قدرت منطقه ای نسبت به عربستان سعودی


شبکه الجزیره در گزارشی به اشاره به این که ایران نسبت به عربستان از جایگاه برتری در منطقه برخوردار است، دلایل نگرانی عربستان در این باره را بر شمرد.

- شبکه الجزیره در گزارشی به اشاره به این که ایران نسبت به عربستان از جایگاه برتری در منطقه برخوردار است، دلایل نگرانی عربستان در این باره را بر شمرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شکبه الجزیره در گزارشی ویدیویی نوشت: سعودی ها درباره برنامه هسته ای ایران و احتمال دستیابی این کشور به بمب هسته ای ابراز نگرانی کرده اند.

بنابراین، عربستان سعودی تاسیسات هسته ای خود را راه اندازی کرده و حتی به خرید تسلیحات هسته ای از پاکستان متهم شده است؛ هرچند این دو کشور آن را انکار می کنند.

الجزیره در ادامه با اشاره به توافق هسته ای که در سال 2015 میان ایران و آمریکا، چین، روسیه، انگلیس، فرانسه و آلمان انجام شد و به موجب آن ایران قرار بود در ازای بهره مندی از مزایای اقتصادی، فعالیت هسته ای اش را محدودتر کند، نوشت: عربستان حتی از این توافق نیز راضی نبوده و آمریکا در دوره ترامپ همین رویکرد را در پیش گرفته و در سال 2018 از توافق هسته ای خارج شد.

اما رقابت ایران و عربستان بر سر چه موضوعی است؟ نفوذ و قدرت منطقه ای ، ایرانی ها به خاطر گستره هم پیمانان نظامی خود، دست برتر را در منطقه دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دست برتر ایران در نفوذ و قدرت منطقه ای نسبت به عربستان سعودی

دست برتر ایران در نفوذ و قدرت منطقه ای نسبت به عربستان سعودی