مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 بهمن 1399 ساعت 20:402021-01-25سياسي

5 فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر برای توجه و محبت به سرباز


امام علی (ع) همواره فرماندهان خود را به توجه به سربازان و تکریم آنها امر کرده و در این راستا 5 مهم توصیه به مالک اشتر مطرح کردند.

- خبرگزاری فارس- قرآن و فعالیت های دینی: سرباز به عنوان نیروی خط مقدم دفاع و مبارزه با دشمن و حتی به عنوان نیروی صف اول تلاش برای پیشرفت کشور در طول تاریخ مورد توجه بوده و بسیاری از بزرگان عرصه جهاد و خدمت سرباز بودن را بالاترین افتخار خود می دانستند و می دانند، تاجایی که سید شهیدان مقاومت حاج قاسم سلیمانی هم خود را سرباز معرفی می کرد.

در اهمیت جایگاه سرباز در اسلام روایات مختلفی از اهل بیت (ع) وجود دارد و امیر مؤمنان علی (ع) بارها در نامه ها، خطبه و فرمایشات خود به توجه به سربازان تأکید کرده اند که از جمله آن می توان به نامه امام به مالک اشتر نخعی اشاره کرد که در آن به صورت ویژه مالک را به توجه به سربازان دعوت می کنند.

توصیه امام علی (ع) به مالک اشتر مبنی بر توجه به سربازان و رفع مشکلاتشان امام علی (ع) در سال 38 هجری پس از انتصاب مالک اشتر به فرمانداری مصر در نامه ای به او ضمن بیان اصول حکومت، با دقت ویژه ای مالک را به توجه به سربازان از منظر مالی، روحی، تأمین تجهیزات و ابراز، مهر و عطوفت با آنان توصیه می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر برای توجه و محبت به سرباز

5 فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر برای توجه و محبت به سرباز