مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 بهمن 1399 ساعت 15:252021-01-25سياسي

بهره مندی پردرآمدها از یارانه انرژی 900 هزار میلیارد تومانی 20 برابر کم درآمدهاست


رییس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی از اینکه پردرآمدها از یارانه انرژی 900 هزار میلیارد تومانی 20 برابر کم درآمدها بهره مند هستند انتقاد کرد و بر لزوم اصلاح نظام این بخش از یارانه ها تاکید کرد.

- بابک نگاهداری مشاور و رییس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی، در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، به تشریح برخی محورها و الزامات اصلاح ساختار بودجه پرداخت.

 نگاهداری با اشاره به این موضوع که یکی از محورهای مهم در اصلاح ساختار بودجه درآمد زایی پایدار و ارتقاء ثبات، پیشرفت و عدالت است و اصلاح نظام یارانه پنهان انرژی از مهم ترین مواردی است که باید در این راستا مد نظر قرار گیرد، عنوان داشت: نظام یارانه ای کشور فاقد سه ویژگی اصلی یک نظام یارانه ای مطلوب یعنی مشروط بودن از جهت وضعیت معیشتی افراد تحت پوشش، محدود بودن از جهت زمانی و هدفمند بودن است.

لذا به رغم اعطای میزان بالا و قابل توجه یارانه، یعنی سرانه یازده میلیون و پانصد هزار ریال در سال، اثربخشی آن برای جلوگیری از فقر و تحقق حداقل های معیشتی مناسب نمی باشد.

از طرفی به دلیل آنکه پرداخت یارانه پنهان عمدتا از طریق تثبیت قیمت ها صورت می پذیرد، باعث کاهش حاشیه سود تولید و نتیجتا کاهش انگیزه برای تولید و سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی در بخش های مرتبط با یارانه ها در اقتصاد کشور شده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره مندی پردرآمدها از یارانه انرژی 900 هزار میلیارد تومانی 20 برابر کم درآمدهاست

بهره مندی پردرآمدها از یارانه انرژی 900 هزار میلیارد تومانی 20 برابر کم درآمدهاست