مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 بهمن 1399 ساعت 07:402021-01-23اقتصادي

«کلوا»ی ملایر؛ میراثی با گردش مالی سالانه 40 میلیارد تومان


اگر گذرتان به شهر جهانی ملایر افتاد، در معابر، پیاده روها و خیابان های مختلفش در ساعات مختلف روز عطر کلوچه در حال پخت مشامتان را نوازش می کند.

- ایسنا/همدان اگر گذرتان به شهر جهانی ملایر افتاد، در معابر، پیاده روها و خیابان های مختلفش در ساعات مختلف روز عطر کلوچه در حال پخت مشامتان را نوازش می کند.

کلوچه هایی به یادگار مانده از قرن های گذشته که هنر دستان با برکت بانوان ملایری بود و اکنون به دست مردان و جوانان این دیار پخت و راهی سفره های ملایری ها و حتی سایر مردم کشور می شود.

کلوا ی ملایر از دیرباز به عنوان یکی از سوغاتی های مهم و اصلی این شهرستان به شمار رفته و خریدارن فراوانی دارند، مسافران و گردشگران علاوه بر شیره، کشمش، مبل منبت، باسلق و سایر خشکبار، حتماً کلوای ملایر را تهیه کرده و با خود با ارمغان می برند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ملایر با اشاره به اینکه در 9 دی ماه سال گذشته همزمان با ثبت جهانی مبل منت، پرونده ثبت ملی کلوچه ملایر نیز تأیید و این میراث ناملموس تحت عنوان کلوا ثبت ملی شد، گفت: حدود 70 واحد کلوچه پزی با گردش مالی سالانه 40 میلیارد تومان در سطح این شهرستان به فعالیت مشغول هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«کلوا»ی ملایر؛ میراثی با گردش مالی سالانه 40 میلیارد تومان

«کلوا»ی ملایر؛ میراثی با گردش مالی سالانه 40 میلیارد تومان