مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 بهمن 1399 ساعت 06:352021-01-23بين الملل

آغاز کار بایدن با تصمیم به حذف یک «توهین غیرانسانی»


جو بایدن، رییس جمهوری جدید ایالات متحده آمریکا قصد دارد یک واژه را از قوانین مهاجرتی آن کشور حذف کند یا آن را تغییر دهد.

حذف کلمه ای که بسیاری به کار بردن آن را نوعی «توهین غیرانسانی» توصیف کرده اند، - جو بایدن، رییس جمهوری جدید ایالات متحده آمریکا قصد دارد یک واژه را از قوانین مهاجرتی آن کشور حذف کند یا آن را تغییر دهد.

حذف کلمه ای که بسیاری به کار بردن آن را نوعی توهین غیرانسانی توصیف کرده اند، تنها بخش کوچکی از اصلاحات جامع در قوانین مهاجرتی آمریکا خواهد بود که بایدن خواستار آن شده است، اما اگر انجام شود، اهمیت نمادین بسیار زیادی دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کلمه ای که ریاست جمهوری آمریکا خواستار حذف آن شده است، واژه Alien است که در فارسی به معنی بیگانه یا خارجی است و بایدن در لایحه پیشنهادی خود، کلمه noncitizen به معنای غیرشهروند را جایگزین آن کرده است.

به نقل از ایندیپندنت، براساس توضیحی که پیش تر دولت جدید از این لایحه منتشر کرده بود، تغییر این واژه یک قدم عمدی است که به رسمیت شناختن آمریکا به عنوان ملتی متشکل از مهاجران را مد نظر دارد.

ترکیب بیگانه غیرقانونی که مدت هاست به عنوان توهینی غیرانسانی مورد انتقاد مدافعان حقوق مهاجران قرار دارد، در دوران دونالد ترامپ، رییس جمهوری پیشین بحث برانگیزتر هم شده بود؛ زیرا درحالی که برخی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز کار بایدن با تصمیم به حذف یک «توهین غیرانسانی»

آغاز کار بایدن با تصمیم به حذف یک «توهین غیرانسانی»