مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 10:552021-01-20اقتصادي

افزایش 30 درصدی سرانه مصرف قارچ/هشدار درباره خرید از دستفروشان


رییس انجمن پرورش دهندگان قارچ با اشاره به افزایش 30 درصدی سرانه مصرف در دوران شیوع کرونا، گفت: مردم قارچ مورد نیاز خود را از فروشگاه ها و مراکز عرضه معتبر تهیه کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مهدی رجبی دبیر انجمن پرورش دهندگان قارچ در نشست خبری با تکذیب مباحث مطرح شده مبنی بر پرورش و عرضه قارچ سمی در واحدهای تولیدی گفت: این مسئله قویاً تکذیب می شود و تحت هیچ شرایطی امکان پرورش قارچ سمی در واحدهای تولیدی وجود ندارد.

ضمن اینکه فرآیند تولید قارچ نیز به گونه ای نیست که باعث سمی شدن آن شود حتی اگر قارچی آنقدر در واحد تولیدی بماند که کپک بزند، باز هم سمی نیست.

وی افزود: قارچ سمی به صورت خود رو و تحت تأثیر شرایط جوی ایجاد می شود و معمولاً از شکل و شمایل آن می توان تشخیص داد که این قارچ خوراکی نیست.

این فعال بخش خصوصی تأکید کرد: برای اطمینان بیشتر به مردم توصیه می کنیم که قارچ مورد نیاز خود را از فروشگاه ها تهیه کنند که 90 درصد عرضه قارچ در فروشگاه های سطح شهر به صورت بسته بندی شده انجام می شود ضمن اینکه در میوه فروشی ها و برخی مراکز عرضه نیز قارچ به صورت فله توزیع می شود که مورد تأیید است.

رجبی تصریح کرد: درخواست ما از مردم این است که به هیچ عنوان از دست فروشان و افرادی که در کنار خیابان قارچ می فروشند، این محصول را تهیه نکنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 30 درصدی سرانه مصرف قارچ/هشدار درباره خرید از دستفروشان

افزایش 30 درصدی سرانه مصرف قارچ/هشدار درباره خرید از دستفروشان