مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 02:352021-01-19سياسي

سهم ناچیز علوم پایه از ظرفیت دانشگاه ها/ توسعه علمی بدون علوم بنیادی رخ نمی دهد


پیشرفت علوم پایه، اساس ارتقاء علمی و توسعه کشورهاست و کشورهای پیشرفته منابع زیادی را در علوم پایه هزینه می کنند اما در کشور ما سهم علوم بنیادی نسبت به فرآیند توسعه علمی بسیار ناچیز است.

- خبرگزاری مهر - گروه حوزه و دانشگاه: پیشرفت علوم پایه، اساس ارتقا علمی و توسعه کشور است.

کشورهای پیشرفته هزینه زیادی را چه به لحاظ مالی و چه معنوی در حوزه علوم پایه انجام می دهند چرا که می دانند دستیابی به توسعه و تعالی علمی بدون پیشرفت علوم بنیادین امکانپذیر نیست.

در این میان باید آموزش و پژوهش و به ویژه برنامه ریزی های آموزش عالی به ویژه در حوزه علوم پایه پررنگ تر شود تا تأثیرگذاری بهتری در فرایند علمی رخ دهد و در عین حال زیر ساخت های لازم برای آن در همه ابعاد رشد پیدا کند.

رهبر معظم انقلاب در دیدارهای خود در سال های متمادی با پژوهشگران، دانشگاهیان و استادان بر اهمیت علوم پایه تاکید ویژه داشته اند.

ایشان در فرازهای متعدد به این موضوع پرداخته اند از جمله علوم پایه مثل گنجینه است، اگر علوم پایه نباشد پشتوانه سایر هزینه کردها از بین خواهد رفت در اهمیت علوم پایه و ضرورت رسیدگی هر چه بیشتر به آن همین بس که رهبر معظم انقلاب در دیدارهای خود در سال های متمادی با پژوهشگران، دانشگاهیان و استادان همواره بر اهمیت علوم پایه تاکید ویژه داشته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم ناچیز علوم پایه از ظرفیت دانشگاه ها/ توسعه علمی بدون علوم بنیادی رخ نمی دهد

سهم ناچیز علوم پایه از ظرفیت دانشگاه ها/ توسعه علمی بدون علوم بنیادی رخ نمی دهد