مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 15:102021-01-19اقتصادي

چرا تحول دیجیتال در ایران بسیار کند است؟


ایمان برادری، بنیانگذار شرکت دیجی وایز و کارشناس تحول دیجیتال سازمان ها، عقیده دارد در همه ی کشورها تحول دیجیتال باعث جهش اقتصاد به جلو و فساد، باعث عقب گرد اقتصاد و مهم ترین عامل کاهش انگیزه کارآفرینی و سرمایه گذاری است و تحول دیجیتال یکی از عوامل اصلی بازدارنده فساد در حوزه های اقتصادی است.

این کارشناس مشاوره مدیریت در این زمینه می گوید: اینکه کشورهای با میزان بالای به کارگیری فناوری در فرایندهای اداری و سازمانی، کمترین میزان فساد را دارند و کشورهای با میزان بالای فساد، به میزان کمی استراتژی های تحول دیجیتال را به کار گرفته اند، خود گویای بسیاری از موارد است.

در واقع می توان گفت اگر تحول دیجیتال و فساد رابطه ی معکوس هم دارند و اگر تحول دیجیتال را به طور گسترده در کشور و بخصوص سازمان ها و نهادهای عمومی و دولتی به کار گیریم، می توانیم به طور قاطع کاهش میزان فساد در کشور را پیش بینی کنیم.

اما در این راه موانع بسیاری وجود دارد تا این شفاف سازی صورت نگیرد.

ایمان برادری در ادامه افزود: جالب است اگر به عنوان مثال لیست کشورهای با وضعیت مناسب در شاخص درک فساد یا Corruption Perceptions Index را بررسی کنیم می بینیم که اکثریت آنها همان هایی هستند که در گزارش های مرتبط با وضعیت توسعه ی بلوغ دیجیتال مانند Digital Adoption Index دارای شرایط بسیار مطلوبی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا تحول دیجیتال در ایران بسیار کند است؟

چرا تحول دیجیتال در ایران بسیار کند است؟