مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 12:552021-01-19سياسي

آزمایش واکسن مشترک کوبا و ایران در هاوانا


واکسن مشترک کوبا و ایران که پس از طی موفقیت آمیز مراحل 1و2 بسیار ایمن و بدون عوارض نمایان شده و کارایی بسیار چشمگیری از خود نشان داده، وارد مرحله 2b کارآزمایی های بالینی در کوبا شد که در آن واکسن سوبرانا 2، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از خبرگزاری افه اسپانیا، کوبا مرحله جدید آزمایشهای بالینی واکسن سوبرانا2 را با آزمایش بر روی 900 داوطلب در این کشور آغاز کرد.

این واکسن که در همکاری مشترک میان موسسه فینلای کوبا و موسسه انستیتوپاستور ایران در حال گذراندن مراحل آزمایش های انسانی است، پیشرفته ترین واکسن از میان 4 گزینه منتخب هاوانا برای مقابله با کرونا شناخته شده است.

به گفته مقامات کوبایی، مطالعات انسانی فاز 2b که برای اطمینان بخشی از ایمن بودن و ارزیابی واکنش زایی این دارو، از امروز به مدت 3 هفته در دو مرکز پزشکی هاوانا بر روی 900 داوطلب کوبایی 19-80 ساله آزمایش می شود.

کوبا و ایران در 20 دی در چارچوب همکاری های مشترک در زمینه آزمایش های بالینی واکسن سوبرانا 2 توافق کردند در صورت موفقیت آمیز بودن مرحله دوم، مرحله سوم کارآزمایی های بالینی در تهران انجام پذیرد.

تا کنون تمام مراحل اولیه آزمایش های این نسخه از واکسن کرونا بر روی 140 داوطلب کوبایی بدون هیچ گونه عوارض جانبی با موفقیت به پایان رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزمایش واکسن مشترک کوبا و ایران در هاوانا

آزمایش واکسن مشترک کوبا و ایران در هاوانا