مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 10:502021-01-19فرهنگي

پنجمین کتیبه پولک دوزی هنرمند استان مرکزی در راه حرم امامین عسکریین (ع) + عکس


مصطفی مرزبان در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک، با بیان اینکه پرده کتیبه ای، پنجمین اثر هنری توسط ناصر ذبیحیان هنرمند برجسته استان، به زودی برای نصب به حرم عسکریین انتقال داده می شود اظهار کرد: این اثر هنری به طول 35 متر و عرض 60 سانت پولک دوزی شده است و قریب به دو سال کار مداوم بر روی این کتیبه تاکنون 25 متر از این اثر فاخر معنوی و هنری آماده شده است.

وی افزود: این هنر ماندگار تا نیمه اول سال آینده آماده و برای نصب به حرم عسکرین انتقال داده می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی ادامه داد: در این کتیبه آیات سوره مبارکه انسان و سوره کوثر خوشنویسی شده و با استفاده از پولک، مروارید، سنگ های زینتی، منجوق و آب طلا تزیین شده است.

  مرزبان بیان داشت: استان مرکزی با پیشینه قوی تاریخی در این هنر توانسته در هنر کتیبه دوزی با پولک و منجوق ویژه حرم ائمه اطهار(ع) سرآمد و پیشقدم شود.

وی یادآور شد: کتیبه دوزی هنری زمان بر است که میلیون ها دانه پولک و منجوق با زیبایی و ترکیب رنگ در خطوط آیات قرآن اثری را خلق و معنویت را به بیننده القا می کند.

  مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی افزود: هزینه تهیه این کتیبه ها میلیونی و با کمک افراد عاشق اهل بیت تامین شده است و فارغ از هر گونه کمک از نهادهای دولتی در حال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پنجمین کتیبه پولک دوزی هنرمند استان مرکزی در راه حرم امامین عسکریین (ع) + عکس

پنجمین کتیبه پولک دوزی هنرمند استان مرکزی در راه حرم امامین عسکریین (ع) + عکس