مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 10:302021-01-19فرهنگي

پنجمین کتیبه پولک دوزی هنرمند صنایع دستی استان مرکزی در راه حرم عسگریین(ع)


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: پرده کتیبه ای، پنجمین اثر هنری توسط ناصر ذبیحیان هنرمند برجسته استان، به زودی برای نصب به حرم عسکریین انتقال داده می شود.

- مصطفی مرزبان در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: این اثر هنری به طول 35 متر و عرض 60 سانت پولک دوزی شده است و قریب به دو سال کار مداوم بر روی این کتیبه تاکنون 25 متر از این اثر فاخر معنوی و هنری آماده شده است.

وی افزود: این هنر ماندگار تا نیمه اول سال آینده آماده و برای نصب به حرم عسکرین انتقال داده می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی ادامه داد: در این کتیبه آیات سوره مبارکه انسان و سوره کوثر خوشنویسی شده و با استفاده از پولک، مروارید، سنگ های زینتی، منجوق و آب طلا تزیین شده است.

مرزبان بیان داشت: استان مرکزی با پیشینه قوی تاریخی در این هنر توانسته در هنر کتیبه دوزی با پولک و منجوق ویژه حرم ائمه اطهار(ع) سرآمد و پیشقدم شود.

وی یادآور شد: کتیبه دوزی هنری زمان بر است که میلیون ها دانه پولک و منجوق با زیبایی و ترکیب رنگ در خطوط آیات قرآن اثری را خلق و معنویت را به بیننده القا می کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی افزود: هزینه تهیه این کتیبه ها میلیونی و با کمک افراد عاشق اهل بیت تامین شده است و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پنجمین کتیبه پولک دوزی هنرمند صنایع دستی استان مرکزی در راه حرم عسگریین(ع)

پنجمین کتیبه پولک دوزی هنرمند صنایع دستی استان مرکزی در راه حرم عسگریین(ع)