مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 08:452021-01-19سياسي

دانشگاه شهید چمران اهواز و کنارستان نمونه خوزستان


یادداشت زیر به قلم دکتر عباس امام، نویسنده، مترجم، خوزستان پژوه و عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز نوشته و در اختیار ایسنا قرار گرفته است.

- ایسنا/خوزستان یادداشت زیر به قلم دکتر عباس امام، نویسنده، مترجم، خوزستان پژوه و عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز نوشته و در اختیار ایسنا قرار گرفته است.

مقدمه رستنگاه و زیستگاه درخت کنار جنوب و جنوب غرب ایران و به ویژه استان خوزستان است هرچند در استان های همسایه خوزستان مانند لرستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال وبختیاری، بوشهر و فارس نیز درخت های سرسبز و سایه گستر کنار، کم به چشم نمی خورند.

گستردگی شمار درختان کنار در سراسر خوزستان آن چنان است که کنار، در کنار نخل، از نمادهای گیاهی بومی خوزستان به شمار می آید.

در سراسر محیط طبیعی خوزستان، شمار درخت های کنار چه به صورت طبیعی و چه به شکل پرورشی آن چنان زیاد است که در شهرهایی مانند دزفول، شوشتر، شوش، اندیمشک، سوسنگرد، هویزه، شادگان، ایذه، مسجدسلیمان، رامهرمز، بهبهان، ملاثانی و غیره عرصه های وسیعی با کنارستان های کوچک و بزرگ سرسبز و سایه گستر پوشیده شده اند و برای ما خوزستانی ها با این همه روزهای طولانی گرما و تابش سوزان آفتاب در طول سال، چه جایی آسایش بخش تر از سایه سار شاخه های کنار؛ آن هم در کنار خانواده،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشگاه شهید چمران اهواز و کنارستان نمونه خوزستان

دانشگاه شهید چمران اهواز و کنارستان نمونه خوزستان