مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 05:202021-01-19حوادث

کشف 844 اثر تاریخی از متخلفان حوزه میراث فرهنگی در اردبیل


فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از کشف 844 اثر تاریخی از متخلفان حوزه میراث فرهنگی در این استان خبر داد.

- فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: امسال 844 اثر و شی از متخلفان حوزه میراث فرهنگی در این استان شناسایی و کشف شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از ایرنا، سرهنگ صابر افضل نیا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از این تعداد 301 مورد شی اصل و 543 مورد بدل بوده است.

او از شناسایی و کشف 10 مورد حمل و نگهداری دستگاه فلزیاب از متخلفان در این مدت خبر داد و گفت: سه مورد تجاوز به حریم نیز شناسایی شده که شامل یک مورد تصرف غیرمجاز و 2 مورد ساخت و ساز غیرمجاز بوده است.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به 16 مورد تخریب آثار تاریخی در استان از ابتدای سال بیان کرد: این موارد شامل 6 مرمت غیرمجاز، یک تغییر کاربری غیرمجاز و 9 ایجاد خسارت به اثر بوده است.

افضل نیا در مورد اقدامات قضایی انجام شده در راستای حفاظت از میراث فرهنگی اظهارکرد: در این زمینه امسال 10 اخطاریه موثر و 2 اخطاریه غیرموثر صادر شده و 27 پرونده نیز تشکیل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف 844 اثر تاریخی از متخلفان حوزه میراث فرهنگی در اردبیل

کشف 844 اثر تاریخی از متخلفان حوزه میراث فرهنگی در اردبیل