مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 دی 1399 ساعت 08:552021-01-18اقتصادي

ضرورت توجه به صادرات محصولات دانش بنیان


یکی از فعالان و صاحب نظران عرصه فعالیت های دانش بنیان با تأکید بر صادرات محصولات دانش بنیان گفت: معاونت علمی و صندوق پژوهش تلاش هایی را در این زمینه دارند ولی کفایت نمی کند و در این عرصه باید بیشتر تلاش کنیم، - ایسنا/قزوین یکی از فعالان و صاحب نظران عرصه فعالیت های دانش بنیان با تأکید بر صادرات محصولات دانش بنیان گفت: معاونت علمی و صندوق پژوهش تلاش هایی را در این زمینه دارند ولی کفایت نمی کند و در این عرصه باید بیشتر تلاش کنیم، تا صادرات نداشته باشیم نمی توانیم محصولات دانش بنیان را جایگزین نفت کنیم.

سیدمحمدرضا فاطمی حسینی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان محصولات جدید تولید می کنند در حالی که بازار و اشخاص حقیقی و حقوقی تغییرپذیری کمتری دارند و مواجهه آنان با محصولات نو به سختی اتفاق می افتد و به سختی تغییر را در زندگی و خرید قبول می کنند.

وی ادامه داد: معمولاً در دنیا بخش خصوصی برای خرید محصول دانش بنیان تسهیلاتی را در نظر می گیرد ولی به دلیل عدم ثبات اقتصادی در کشور این امکان در ایران وجود ندارد بنابراین دولت بایستی این خلأ را با تسهیلگری و واسطه گری مناسب پر کند.

این صاحب نظر عرصه فعالیت های دانش بنیان بیان کرد: البته دولت باید اولین مصرف کننده محصول شرکت های دانش بنیان باشد تا این شرکت ها بتوانند رون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت توجه به صادرات محصولات دانش بنیان

ضرورت توجه به صادرات محصولات دانش بنیان