مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 دی 1399 ساعت 15:252021-01-17اقتصادي

دیپلماسی اقتصادی/ ظرفیت 60 میلیارد دلاری بازار عراق


در شرایطی که شدیدترین تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران وضع شده است ایران به منظور برون رفت از بحران تحریمی باید با ایجاد یک کلان تصویر بزرگ تجاری برای نقش آفرینی اش این مسیر را طی کند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، محمد مهدی بازگیر خوب، پژوهشگر دفتر مطالعات دیپلماسی اقتصادی دانشگاه امام صادق علیه السلام مطلبی در مورد دیپلماسی اقتصاد نگاشته و برای انتشار در اختیار خبرنگار ما قرار داده است.

مقدمه : در شرایطی که شدیدترین تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران وضع شده است ایران به منظور برون رفت از بحران تحریمی باید با ایجاد یک کلان تصویر بزرگ تجاری برای نقش آفرینی اش این مسیر را طی کند، البته این مسیر پیشتر از این و با حضور لایه های سخت امنیتی جمهوری اسلامی در منطقه به نوعی گشوده شده است.

در شرایط سنگین ترین تحریم های آمریکا از معدود کشورهایی که از ایران نفت می خرد سوریه است، سوریه دقیقا همان جاییست که شهید سپهبد قاسم سلیمانی با مجاهدت های خود یک عمق استراتژیک برای ایران درست کرد، عراق نیز به نحوی دیگر از مبادی فروش نفت ایران است .

اما نفت همه ی ماجرا نیست، در بلندمدت گسترش حوزه نفوذ سیاسی ایران باعث ایجاد یک اقتصاد سیاسی در منطقه خواهد شد که نفوذ همه جانبه دویست ساله استعمار در منطقه را به چالش می کشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیپلماسی اقتصادی/ ظرفیت 60 میلیارد دلاری بازار عراق

دیپلماسی اقتصادی/ ظرفیت 60 میلیارد دلاری بازار عراق