مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 دی 1399 ساعت 14:502021-01-17اقتصادي

عدم تحقق انتظارات بورس، سبب عرضه بیشتر خواهد شد


آقا بزرگی، کارشناس بازار سرمایه ضمن اشاره به انتظار برخی افراد از سوددهی 40 تا 50 درصد در ماه گفت: این انتظار خیلی درست نیست و با توجه به عدم تحقق این مهم، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازبورس تابناک ، فردین آقا بزرگی با بیان اینکه در همین شرایط که بازار دچار اصلاح زیاد شده است، باز هم 130 درصد بازدهی داشته است، گفت: انتظاری که افراد کم تجربه و بی تجربه که سال جاری پس از فراخوان های گسترده به بورس وارد شدند، نسبت به بورس خیلی زیاد و بیش از اندازه است بخصوص آنکه بازدهی گسترده ای را در ابتدای سال مشاهده کردند.

وی با اشاره به مجموعه عوامل گسترده ای که بر بورس تاثیر می گذارند، اظهار کرد: مهم ترین عامل قیمت دلار است و بر اساس گفته های رسمی مسئولین کشور، تا حدودی افت محسوس دلار را همه انتظار دارند و برنامه ریزی شده است تا 15 هزار تومان کاهش پیدا کند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: اگر قرار باشد دلار از 22 هزار تومان به 15 هزار تومان کاهش پیدا کند، مسلما شاهد اصلاح بیشتر در بورس خواهیم بود.

در حال حاضر پی ب ای شرکت ها به طور متوسط 20 است و علی رغم کاهش از تیر ماه که 34 بوده است اما تناسب معقول و مناسبی نسبت به این بازدهی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: اگر یکسری از متغیرهای اثرگذار مانند پیش بینی تورم یا رشد اقتصادی و برقراری مراودات اقتصادی و بین الملل و ورود ارز ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدم تحقق انتظارات بورس، سبب عرضه بیشتر خواهد شد

عدم تحقق انتظارات بورس، سبب عرضه بیشتر خواهد شد