مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 دی 1399 ساعت 09:452021-01-16بين الملل

استقبال طالبان از کاهش نظامیان آمریکایی در افغانستان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، نعیم وردک سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در توییتی ضمن استقبال از کاهش نظامیان آمریکایی این اقدام را گامی مهم در اجرای توافقنامه دوحه عنوان کرد.

- طالبان ضمن استقبال از کاهش نظامیان آمریکایی این اقدام را گامی مهم در اجرای توافقنامه دوحه عنوان کرد به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، نعیم وردک سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در توییتی ضمن استقبال از کاهش نظامیان آمریکایی این اقدام را گامی مهم در اجرای توافقنامه دوحه عنوان کرد.

وی در این پیام نوشت: اجرای کامل توافقنامه دوحه به نفع تمام کشور ها و ملت های جهان است.

سخنگوی طالبان در ادامه و همزمان با روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا گفته است که این گروه نیز به نوبه خود به اجرای مفاد توافقنامه پایبند بوده و از طرف مقابل نیز چنین خواسته ای دارد.

ارتش آمریکا روز گذشته (جمعه) اعلام کرد شمار نظامیان این کشور در افغانستان و با وجود مخالفت کنگره به رقم 2500 نفر کاهش یافته است.

به نوشته آسوشیتدپرس، پیش از این ترامپ اعلام کرده بود که شمار نظامیان آمریکا در افغانستان به کمترین سطح در 19 سال گذشته رسیده است.

براساس توافق آمریکا و طالبان که در دوحه قطر به امضا رسیده، در صورت پیشرفت در مذاکرات بین الافغانی و فراهم شدن زمینه صلح، تا ماه می سال 2021 باید تمام نیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقبال طالبان از کاهش نظامیان آمریکایی در افغانستان

استقبال طالبان از کاهش نظامیان آمریکایی در افغانستان