مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 دی 1399 ساعت 09:202021-01-16اقتصادي

وصول 230 میلیارد تومان حقوق دولتی از معادن کردستان


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: از سال 92 تا پایان سال گذشته 230 میلیارد تومان از معادنی که در استان پروانه بهره برداری دارند و فعالیت می کنند حقوق دولتی وصول شده است.

- محمد دره وزمی در گفت و گو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: در خصوص حقوق دولتی هر ساله بر اساس تعرفه ای که وزارت صمت مشخص می کند از بهره برداران معادن حقوق دولتی وصول می شود.

وی با بیان اینکه میزان تعرفه را خود وزارت صمت مشخص می کند، گفت: از سال 92 تا پایان سال گذشته 230 میلیارد تومان از معادنی که در استان  پروانه بهره برداری دارند و فعالیت می کنند حقوق دولتی دریافت شده است.

وی تصریح کرد: تا قبل از سال 92 حقوق دولتی که از معادن استان دریافت می شد حدود 4 میلیارد و 500 میلیون تومان بود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه این میزان در سال 93 به 15 میلیارد و 500 میلیون تومان افزایش یافت، گفت: براساس قانون معادن تبصره 6 ماده 14 قانون معادن 15 درصد از این حقوق دولتی باید به استان ها برگردد و در مناطقی که در مسیر معادن قرار گرفته اند هزینه شود.

وی با تاکید براینکه جذب و هزینه این 15 درصد مطالبه مردم و مسئولان در استان است، گفت: در زمینه حقوق دولتی معادن این اطمینان را به مردم می دهیم که حقی از استان ضایع نشود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وصول 230 میلیارد تومان حقوق دولتی از معادن کردستان

وصول 230 میلیارد تومان حقوق دولتی از معادن کردستان