مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 دی 1399 ساعت 08:552021-01-16سياسي

حیات هوش طبیعی در روزگار هوش مصنوعی


تحلیل فیلم نیازمند فهم محتوا و توجه به جزییات است به این معنا که نمی توان با محدود کردن نگاه به سطح محتوا و صرف نظر از زمینه و گفتمان جاری در فیلم آن را درک کرد و نسبت به پیام یا مؤلفه های محتوایی آن قضاوت کرد.

- ایسنا/خراسان رضوی تحلیل فیلم نیازمند فهم محتوا و توجه به جزییات است به این معنا که نمی توان با محدود کردن نگاه به سطح محتوا و صرف نظر از زمینه و گفتمان جاری در فیلم آن را درک کرد و نسبت به پیام یا مؤلفه های محتوایی آن قضاوت کرد.

  این مطالعه تلاش می کند که با بررسی گزیده ای از فیلم های علمی- تخیلی حوزه هوش مصنوعی، بخشی از تصویری که ما و خصوصا نویسندگان، فیلمسازان و آینده پژوهان ما از آینده جوامع انسانی دارند را ترسیم کند.

محققان در پژوهشی با عنوان حیات هوش طبیعی در روزگار هوش مصنوعی؛ نگاهی به جامعه آینده از دید فیلم های علمی تخیلی مبتنی بر هوش مصنوعی آورده اند، این مطالعه به تحلیل تماتیک استفاده و تلاش شده که فیلم ها از نظر محتوایی به کوچکترین مؤلفه های تشکیل دهنده خود تفکیک شوند و این مؤلفه ها پالایش، دسته بندی و معرفی شده، می پردازند.

در این پژوهش که توسط روح الله حسینی عضو هیات علمی دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران و شاهو صبار عضو هیات علمی دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران انجام شده آمده است؛ ادبیات و سینمای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حیات هوش طبیعی در روزگار هوش مصنوعی

حیات هوش طبیعی در روزگار هوش مصنوعی