مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 دی 1399 ساعت 07:402021-01-16فرهنگي

25 گرمابه تاریخی در خراسان شمالی کاربری گردشگری و خدماتی پیدا می کنند


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: 25 گرمابه تاریخی در این استان کاربری گردشگری و خدماتی پیدا می کنند.

- ایسنا/خراسان شمالی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: 25 گرمابه تاریخی در این استان کاربری گردشگری و خدماتی پیدا می کنند.

مستوفیان در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: زمانی می توان از آثار تاریخی درآمد کسب کرد که بناهای تاریخی احیاء شوند و به آن روح دمیده شود و زمانی می توان از آن به عنوان یک درآمد استفاده کرد که آن اثر در مسیر فنی و تخصصی خود قرار داشته باشد.

وی با بیان اینکه به آثار تاریخی نمی توان هر نوع کاربری داد، افزوذ: به عنوان مثال اثر تاریخی عمارت مفخم کاربری موزه و حسینیه جاجرمی ها کاربری خانه صنایع دستی را به خود گرفت.

مستوفیان ادامه داد: چندین سال است که پیگیری ها برای اینکه بش قارداش که یک باغ و اثر تاریخی است تبدیل به موزه مفاخر و مشاهیر شود.

وی اظهارکرد: از آنجاییکه هر ساله حجم زیادی از مسافران و گردشگران در محل بش قارداش برای تفریح و استراحت مراجعه می کنند، نیاز است تا این افراد با فرهنگ، رسم و رسوم، مفاخر و مشاهیر این منطقه آشنا شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

25 گرمابه تاریخی در خراسان شمالی کاربری گردشگری و خدماتی پیدا می کنند

25 گرمابه تاریخی در خراسان شمالی کاربری گردشگری و خدماتی پیدا می کنند