مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 دی 1399 ساعت 07:052021-01-15سياسي

اجرای عمومی مجلس تعزیه حبیب بن مظاهر در ده زیار کرمان


همزمان با ایام فاطمیه مجلس تعزیه شهادت حضرت حبیب بن مظاهر(ره) در روستای ده زیار خاستگاه تعزیه استان کرمان اجرای عمومی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، هوشنگ انکوتی مسئول هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده زیار اظهار کرد: به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا (س) آیین سنتی مذهبی تعزیه خوانی در روستای ده زیار در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه این مراسم با جمعیت محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود، گفت: در نخستین شب از این مراسم مجلس تعزیه شهادت حضرت حبیب (ره) و روایت اولین جان دادن حبیب بن مظاهر برای امام حسین (ع) شبیه خوانی شد.

مسئول هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده زیار با اشاره به اینکه تعزیه حبیب یک مجلس غریب است که روایت عشق حبیب به امام حسین (ع) را به نمایش می گذارد خاطرنشان کرد: این مجلس تعزیه بسیار آموزنده به ویژه برای نسل جوان جامعه است.

وی از برگزاری مجلس تعزیه غصب باغ فدک و شهادت حضرت زهرا (س) در دومین شب از این مراسم خبر داد و افزود: این مجلس تعزیه امشب 26 دی ماه از ساعت 19 در مسجد حضرت جواد الائمه روستای ده زیار اجرای عمومی می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، روستای ده زیار به عنوان خاستگاه تعزیه استان کرمان به شمار می رود و همه ساله با برگزاری سوگواره های تخصصی استانی و ملی تعزیه میزبان گروه های بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای عمومی مجلس تعزیه حبیب بن مظاهر در ده زیار کرمان

اجرای عمومی مجلس تعزیه حبیب بن مظاهر در ده زیار کرمان