مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 دی 1399 ساعت 07:052021-01-14اجتماعي

ممنوعیت شکار پرندگان مهاجر آبزی و وحشی در خراسان جنوبی


مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از ممنوع بودن شکار هرگونه پرنده مهاجر آبزی، کنار آبزی و وحشی در استان به دلیل شیوع آنفولانزای پرندگان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی محیط زیست خراسان جنوبی حسن اکبری اظهار کرد: متأسفانه به دلیل گزارش بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی و احتمال شیوع این بیماری از طریق پرندگان مهاجر و وحشی، هرگونه شکار پرنده ممنوع و با متخلفان برخورد خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از عموم مردم نیز خواست در صورت مشاهده پرندگان مهاجر و وحشی تلف شده از تماس با این پرندگان به جد خودداری کرده و بلافاصله مراتب را به صورت حضوری یا تلفنی به نزدیک ترین واحد محیط زیست و یا دامپزشکی اطلاع دهند تا اقدامات لازم انجام شود.

اکبری با اشاره به مشکلات ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی بیان کرد: حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی بر مناطق تحت مدیریت و زیستگاه های پرندگان کنترل و نظارت دقیق دارد و انتظار دارد شکارچیان به هشدارهای داده شده در خصوص توجه جدی کنند.

وی افزود: با توجه به مهاجرت پرندگان وحشی به زیستگاه های آبی استان ازجمله تالاب کجی نمکزار نهبندان، نیزارخور، سدها و حاشیه رودخانه ها، احتمال آلودگی و خطرات ناشی از بیماری آنفلوانزا وجود دارد که بی تفاوتی شکار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ممنوعیت شکار پرندگان مهاجر آبزی و وحشی در خراسان جنوبی

ممنوعیت شکار پرندگان مهاجر آبزی و وحشی در خراسان جنوبی