مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 دی 1399 ساعت 07:352021-01-13سياسي

چرا بانوان رغبتی برای بافت فرش ندارند؟


یک کارآفرین حوزه فرش به عدم استقبال بانوان برای ورود به این حوزه، اشاره کرد و گفت: بانوان به علت قطع شدن بیمه بافندگان رغبتی برای بافت فرش ندارند؛ - ایسنا/قزوین یک کارآفرین حوزه فرش به عدم استقبال بانوان برای ورود به این حوزه، اشاره کرد و گفت: بانوان به علت قطع شدن بیمه بافندگان رغبتی برای بافت فرش ندارند؛ در تاکستان 2000 بانوی بیمه شده فرش داشتیم که به انگیزه قرار گرفتن تحت پوشش بیمه، فرش می بافتند.

اگر بافندگان دوباره بیمه شوند فعالیت جدیدی را شروع کرده و این حوزه رونق بیشتری می گیرد.

خدیجه عابدی یکی از کارآفرینان حوزه فرش در تاکستان در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: خواهر و مادرم فرش می بافتند و حتی پشم ها را خودمان می ریسیدیم و رنگ می کردیم.

بعد از ازدواج در کلاس های آموزش بافندگی بسیج شرکت کردم؛ چون به این نتیجه رسیدم در دنیای امروز که به سمت مدرنیته پیش می رود باید به صنایع دستی و یا کشاورزی بازگردیم به همین دلیل فعالیت در حوزه فرش را شروع کردم.

وی در خصوص تأمین مواد اولیه اشاره کرد: مواد اولیه خود را از قم، زنجان و تبریز خریداری می کنیم و هیچ مشکلی در خرید نداریم.

قبلاً تابلوفرش چهار میلیون تومان بود و الان 12 میلیون تومان شده به همین دلیل قدرت خرید برای تأمین مواد اولیه نیز کم شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا بانوان رغبتی برای بافت فرش ندارند؟

چرا بانوان رغبتی برای بافت فرش ندارند؟