مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 دی 1399 ساعت 06:052021-01-12اقتصادي

تولید ثروت از دانه ای شیرین که علوفه دام می شود


خارشتر، گیاهی است که در بیابان های ایران می روید و به جای اینکه از این دانه ثروت آفرین، ارزش افزوده ایجاد شود، در خراسان جنوبی تنها به عنوان خوراک دام استفاده می شود.

- ایسنا/خراسان جنوبی خارشتر، گیاهی است که در بیابان های ایران می روید و به جای اینکه از این دانه ثروت آفرین، ارزش افزوده ایجاد شود، در خراسان جنوبی تنها به عنوان خوراک دام استفاده می شود.

خارشتر یکی از گیاهان سازگار با آب هایی با درجه سختی بالا است که قابلیت رشد در شرایط بیابانی خشک و نیمه خشک را دارد؛ بنابراین منطقه کویری خراسان جنوبی بهترین محل برای رشد آن است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، توسعه این گیاه از طریق قلمه زدن و کاشت بذر بوده و به صورت خودرو در دشت ها سبز می شود.

این گیاه از گیاهانی است که محصولات آن به صورت مستقیم و غیر مستقیم در صنایع دام، صنایع غذایی و صنایع دارویی مورد استفاده قرار می گیرد، اما انگار این گیاه تنها در خراسان جنوبی تنها برای علوفه دام شناخته شده است، حال آنکه مصارف دیگری نیز دارد، این گیاه در خراسان جنوبی می روید و در کشورهای دیگر آن را فرآوری می کنند.

علاوه بر آن کشت خارشتر در مراتع و اراضی بایر مانع بلند شدن گرد و غبار و خنثی کردن انتقال ذرات شن و خاک به اراضی توسط باد در حاشیه بیابان ها می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید ثروت از دانه ای شیرین که علوفه دام می شود

تولید ثروت از دانه ای شیرین که علوفه دام می شود