مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 دی 1399 ساعت 15:552021-01-10اقتصادي

بانک ها مکلف به ورود مجدد به بازار سرمایه شدند


بانک ها ملزم شدند که دوباره وارد بازار بورس شده و نسبت به خرید مجدد سهام از کف بازار و مردم عادی اقدام کنند تا حداقل قسمتی از این خسارت ها جبران شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبورس تابناک ، احسان ارکانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: بانکها باید با اعطای تسهیلات و دیگر اقدامات مالی از تولیدکنندگان و بخش اقتصادی حمایت کنند اما خود بانکها وارد تصدی گری های مستقیم شدند.

وی افزود: متاسفانه بانکها حتی در ورود به تصدی گری های غیرقانونی و خارج از قاعده هم وارد تصدی گری تولید نشدند و بلکه به تصدی گری دلالی و کارهای واسطه ای ورود پیدا کردند که نه تنها در راستای نقض قوانین بود بلکه به کلیت اقتصاد کشور هم لطمه زد.

ارکانی درباره ورود بانکها به بازار سرمایه اظهار کرد: بانکها در زمان مجلس قبلی و با مجوز وزیر اقتصاد با منابع عظیم پولی متعلق به مردم و با استفاده از رانت اطلاعاتی وارد بازار سهام شدند و با خرید سهام در کف قیمت و فروش آن در اوج قیمت لطمه بزرگی را به بازار سهام وارد کردند و سقوط تاریخی این بازار را رقم زدند.

وی افزود: به اذعان مدیران عامل بانکها، از کنار چنین ورود رانت خیز و متکی به منابع بانکی به بورس، سود بسیار هنگفتی نصیب سیستم بانکی شد درصورتیکه این سود همان پولی است که به عنوان ضرر و زیان از جیب مردم تحت عنوان سهامدار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانک ها مکلف به ورود مجدد به بازار سرمایه شدند

بانک ها مکلف به ورود مجدد به بازار سرمایه شدند