مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 دی 1399 ساعت 02:552021-01-09اقتصادي

راهکاری برای افزایش مقاومت سازه ها در برابر زلزله


تیم تحقیقاتی پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله اخیرا در مطالعات و مدل سازی هایی که از سازه های تخریب شده به ویژه در زلزله ازگله استان کرمانشاه در سال 1396 به دست آمده است، - دریافتند که بر خلاف گفته برخی از فعالان صنعت ساختمان، با استفاده از وال پست ها و میلگردهای بستر با جزییات اجرایی مناسب می توان مقاومت دیوارها را در برابر زلزله بهبود بخشید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در طول سالیان گذشته مطالعات بسیاری بر روی رفتار سازه در هنگام زلزله انجام شده است که نتایج این بررسی ها نشان می دهد رفتار اجزای غیرسازه ای همانند اجزای سازه ای، در ایمنی ساختمان ها مهم و تاثیرگذار است.

با وجود اهمیت اجزای غیر سازه ای، بیشتر مطالعات بر روی اجزای سازه ای و سیستم های سازه ای انجام شده و بررسی خرابی های زلزله های گذشته نیز نشان از عملکرد مناسب اجزای سازه ای و عملکرد ضعیف اجزای غیر سازه ای دارد.

یکی از مهمترین اجزای غیر سازه ای در ساختمان ها، دیوارها است که به عنوان جدا کننده فضاهای معماری استفاده می شوند که لازم است برای بهبود عملکرد این اجزا مطالعات بیشتری صورت می گرفت.

علاوه آن، در بسیاری از ساختمان های با اهمیت زیاد مانند بیمارستان ها و بانک ها که نیاز به عملکرد بدون وقفه پس از زلزله دارند، عملکرد نامناسب اجزای غیر سازه ای در هنگام زلزل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکاری برای افزایش مقاومت سازه ها در برابر زلزله

راهکاری برای افزایش مقاومت سازه ها در برابر زلزله