مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 دی 1399 ساعت 08:352021-01-09سياسي

جرایم خشونت آمیز در آذربایجان شرقی بالاتر از میانگین کشوری است


سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی گفت: جرایم خشونت آمیز در این استان نسبت به میانگین کشوری بالاتر بوده وبرای کاهش آن نیازمند اقدامات فرهنگی هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، احمد موقری یکی از آسیب های اجتماعی جامعه و دستگاه قضایی را موضوع خشونت دانست و افزود: بر اساس آمارهای ماهانه، عناوین مرتبط با خشونت همچون خشونت های فیزیکی، لفظی، زبانی و اقتصادی جزو رتبه های اول تا سوم است که در این رابطه نهادهای حمایتی باید به افزایش تاب آوری اجتماعی کمک کنند چون برخوردهای قضایی تنها به میزان کمی در حوزه پیشگیری می تواند مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه سالانه از بین 6 میلیون پرونده وارده به قوه قضاییه در کشور یک میلیون پرونده مرتبط با عناوین مرتبط با خشونت است، اظهار داشت: بیش از 2 هزار عنوان مجرمانه در قانون وجود دارد که از این بین 4 عنوان ضرب و جرح عمدی، توهین، تهدید و تخریب پس از موضوعات مربوط با سرقت و مواد مخدر، رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

موقری رفع خشونت از چهره جامعه را نیازمند برنامه ریزی های فرهنگی و پیشگیری های قضایی دانست و ادامه داد: باید توجه داشت که عوامل متعددی در افزایش آمار جرایم مرتبط با خشونت در آذربایجان شرقی وجود دارد و در کنار دستگاه قضایی باید نهادهای فرهنگی نیز در خصوص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جرایم خشونت آمیز در آذربایجان شرقی بالاتر از میانگین کشوری است

جرایم خشونت آمیز در آذربایجان شرقی بالاتر از میانگین کشوری است