مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 دی 1399 ساعت 10:502021-01-07اقتصادي

شناسایی 200 کودک کار و خیابانی در گلستان


مدیرکل بهزیستی گلستان از شناسایی 200 کودک کار خیابانی و بازمانده از تحصیل در گلستان خبر داد و گفت: دلیل آمار بالای استان از این حیث مهاجرت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید مهدی حسینی ظهر پنج شنبه در کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان گلستان اظهار کرد: امسال بالغ بر 200 کودک خیابانی کار و بازمانده از تحصیل در استان شناسایی شده است که از این حیث گلستان رتبه بالایی در کشور دارد.

وی افزود: در سال 95 در استان گلستان 125 کودک کار و خیابانی شناسایی شده است و این آمار در سال گذشته به 182 نفر رسید و امسال هم شاهد افزایش این شاخص آماری هستیم.

مدیرکل بهزیستی گلستان با بیان اینکه مهاجرت عامل اصلی آمار بالای کودکان کار و خیابانی در استان است، ادامه داد: 11 دستگاه اجرایی متولی کودکان کار و خیابانی هستند و باید همزمان با بهزیستی خدمات ارائه کنند تا بتوانیم آسب های اجتماعی کودکان کار و خیابانی را کاهش دهیم.

وی یادآور شد: آموزش های مراقبتی و پیشگیری از خشونت، آزار و جلوگیری از مصرف مواد مخدر، ارجاع کودکان کار به مراکز درمانی و توانبخشی فراهم شدن شرایط تحصیل و تامین سبد معیشتی، روان کاوی، پراخت هزینه درمانی و مسکن برای خانواده های کودکان کار و خیابانی از جمله برنامه هایی بهزیستی در کاهش آسیب های این حوزه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 200 کودک کار و خیابانی در گلستان

شناسایی 200 کودک کار و خیابانی در گلستان