مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 دی 1399 ساعت 09:552021-01-07اجتماعي

روستاییان به ستوه آمده از تخریب طبیعت ساوجبلاغ


ساکنان تعدادی از روستاهای ساوجبلاغ استان البرز و برخی مسوولان اجرایی می گویند که گسترش فعالیت های معدنی در این شهرستان افزون بر تخریب اراضی و طبیعت ، سبب مشکلات زیست محیطی برای مردم منطقه شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، بنابه گفته روستاییان اگر چه زیبایی طبیعت و آب و هوای خوش شهرستان ساوجبلاغ از گذشته ها تاکنون زبانزد عام و خاص بوده اما در این سال های اخیر محیط های اطراف روستاها و مناطق خوش آب و هوای ساوجبلاغ به سبب غرش بولدوزرها و کامیون های معدنداران دچار بحران و چالش زیست محیطی شده است.

طبق اظهارات روستاییان، صدای انفجارهای مهیب معادن سنگ، تردد کامیون های بزرگ، لرزش پیکور و غرش بولدوزر ها آرامش را از ساکنان منطقه گرفته و برداشت بی رویه شن و ماسه و سنگ لاشه طبیعت اطراف روستاها را دستخوش دگرگونی و تخریب وسیع کرده است.

روستاهای ورده، سرهه، سیباندره، برغان، هیو، خور و امثال آن ازجمله مناطقی است که هدف گردشگری بوده اما بنا به گفته بومیان منطقه فعالیت معادن رنگ این روستاها را خاکستری کرده است.

منطقه تهراندشت ساوجبلاغ نمونه ای از فعالیت های معدنی است که در محدوده 100 هکتاری، عمق معادن آن به 40 متر می رسد و اکنون فعالیت ها با شدت و سرعت در حال انجام است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روستاییان به ستوه آمده از تخریب طبیعت ساوجبلاغ

روستاییان به ستوه آمده از تخریب طبیعت ساوجبلاغ