مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 دی 1399 ساعت 15:552021-01-06سياسي

تعلق عشایر بهرامی به چاه گل زرین دشت بر اساس مستندات، مشهود است


عشایر طایفه لبردانی، تیره بهرامی از دیرباز و طی چند دهه در منطقه چاه گل زندگی می کردند و بومی شهرستان زرین دشت هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از داراب، به دنبال انتشار گزارش استعفای دسته جمعی اعضای شورای روستای دروا از توابع شهرستان زرین دشت یکی از شهروندان زرین دشت که متعلق به ایل خمسه می باشد، در اعتراض به اطلاق عنوان غیربومی به عشایر ساکن در منطقه چاه گل به خبرنگار فارس گفت: عشایر این منطقه از ایل خمسه و تیره بهرامی هستند که از دهه 1340 در این منطقه مستقر بودند و به کار بردن اصطلاح غیربومی برای آنها، شایسته نیست.

قاسم بهرامی ادامه داد: یکی از مستندات تعلق تیره بهرامی به منطقه چاه گل ، وجود نخستین مدرسه رسمی عشایر در سال 1348 در دشت کنار روستای دروا است که اکنون به عنوان قبرستان این روستا استفاده می شود.

این معلم زرین دشتی بیان کرد: معلم این آموزشگاه حاج محمدرضا بهرامیان بوده و مستندات مربوط به قدمت آن در اداره امور عشایر موجود هست; این مدرسه در زمان انقلاب شکوهمند اسلامی به دبستان شهید ولی بهرامی تغییر نام پیدا کرده که اکنون نیز در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه عشایر طایفه لبردانی، تیره بهرامی از دیرباز و طی چند دهه در منطقه چاه گل زندگی می کردند، اظهار داشت: طبق اسنادی که دولت به عشایر ارائه می کند، آنها می توانند ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعلق عشایر بهرامی به چاه گل زرین دشت بر اساس مستندات، مشهود است

تعلق عشایر بهرامی به چاه گل زرین دشت بر اساس مستندات، مشهود است