مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 دی 1399 ساعت 16:152021-01-05سياسي

شورا و شهرداری تهران وظیفه ای در حوزه حمل و نقل بین شهری ندارند


خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران گفت: در هیچ کدام از بندهای ماده 55 قانون شهرداری ها مسئولیت حمل و نقل برون شهری برای شورای شهر و شهرداری دیده نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سید حسن رسولی نائب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه تعیین ضوابط کنترل 0آلاینده های هوا در پایانه های اتوبوسرانی و ترمینال ها، گفت: مخالفت من بر کلیات لایحه مبتی بر قانون 55 شهرداری ها از یک طرف و نیز وظایف مصرح قانونی محوله بر وزارت راه شهرسازی است.

در قانون 55 شهرداری ها تنها وظیفه ای که بر عهده شهرداری ها در حوزه حمل نقل درون شهری گذاشته شده، حمل و نقل مسافر و بار است.

در هیچ کدام از بندهای ماده 55 قانون شهرداری ها مسئولیت حمل و نقل همراه با اختیار برای شهرداری ها در حوزه حمل و نقل برون شهری اعم از بار و مسافر دیده نشده است، لذا این دو حوزه از هم تفکیک شده است.

رسولی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل و نقل در شقوق چهارگانه هوایی، دریایی، ریلی و جاده ای وظیفه صفر تا 100 مدیریت حمل و نقل عمومی حمل و نقل مسافر و بار را دارا است که شامل حمایت از ناوگان ها، صدور مجوز شرکت ها، تنظیم بارنامه ها، عضویت کشور در نهادهای تخصصی و بین المللی، ایمنی راه و ایمنی بار و مسافر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورا و شهرداری تهران وظیفه ای در حوزه حمل و نقل بین شهری ندارند

شورا و شهرداری تهران وظیفه ای در حوزه حمل و نقل بین شهری ندارند