مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 دی 1399 ساعت 08:552021-01-05اقتصادي

اختصاص 210 میلیارد ریال برای اجرای پروژه های آبخیزداری و کنترل سیلاب


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از اختصاص 210 میلیارد ریال برای اجرای پروژه های آبخیزداری و کنترل سیلاب طی امسال در این استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، شیرزاد نجفی امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان داری در سطح 16 حوزه آبخیز، اظهار داشت: در سال جاری عملیات های فوق اثرات خوبی در کنترل سیل و رسوب در بارش های پاییزه از خود به جای گذاشته اند.

وی، عنوان کرد: با وجود آن که بارش های پاییزه افزایش 17 میلی متری نسبت به میانگین سنوات گذشته در سطح استان داشته؛ اما خوشبختانه هیچ گونه خسارت جانی و مالی به مناطقی که در بالادست آن عملیات آبخیزداری و پخش سیلاب انجام گرفته بود وارد نشده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان، به یک پروژه به طور نمونه در شمال خرم آباد اشاره کرد و افزود: در این پروژه در سطح 43 هزار هکتار از اراضی سیل خیز مشرف به شهرستان خرم آباد، عملیات آبخیزداری اجرا شده که ظرفیت کنترل و ذخیره حجمی معادل چهار میلیون متر مکعب سیلاب در هر بارندگی شدید را داراست، به عنوان مثال در این حوزه آبخیز طی یک بارندگی 57 ساعته با 24 میلیمتر بارش که اخیراً به وقوع پیوسته، حجمی معادل 15 میلیون متر مکعب آب حاصل از بارش داشته که با در نظر گرفتن تبخیر و تعرق و همچنین نفوذ آب حاصل از بارش حدو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص 210 میلیارد ریال برای اجرای پروژه های آبخیزداری و کنترل سیلاب

اختصاص 210 میلیارد ریال برای اجرای پروژه های آبخیزداری و کنترل سیلاب