مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 دی 1399 ساعت 12:202021-01-03اقتصادي

انگلیس یک عنکبوت فضایی به ماه می فرستد


کاوشگر و ماه نورد کوچک انگلیس که آساگومو (Asagumo) نام دارد، توسط متخصصان رباتیک شرکت مستقر در لندن موسوم به اسپیس بیت (Spacebit) طراحی شده و قرار است در سال 2021 به کره ماه فرستاده شود.

- کاوشگر و ماه نورد کوچک انگلیس که "آساگومو"(Asagumo) نام دارد، توسط متخصصان رباتیک شرکت مستقر در لندن موسوم به "اسپیس بیت"(Spacebit) طراحی شده و قرار است در سال 2021 به کره ماه فرستاده شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از تلگراف، کاوشگر کوچک آساگومو قرار است تابستان امسال با همکاری ناسا به سطح ماه برسد.

این اولین باری است که یک کاوشگر انگلیسی به کره ماه می رود و مهندسان اسپیس بیت به جای چرخ در آن از چند پا بهره برده اند تا بتواند به خوبی و بدون مشکل از موانع و دست اندازها عبور کند و از راه های زیرزمینی موسوم به کانال ها یا لوله های گدازه بخزد تا ببیند آیا برای انسان قابل سکونت است یا نه.

اکنون بسیاری از کارشناسان بر این باورند که لوله های گدازه -محفظه هایی مانند تونل در صخره ها که میلیاردها سال پیش توسط رودخانه های گدازه ایجاد شده است- می توانند سرپناه های طبیعی را برای انسان در کره ماه فراهم کنند و بنابراین مکان خوبی برای راه اندازی اولین مستعمرات انسانی در ماه هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انگلیس یک عنکبوت فضایی به ماه می فرستد

انگلیس یک عنکبوت فضایی به ماه می فرستد