مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 دی 1399 ساعت 09:502021-01-03پزشكي

کرونا انگ نیست


بیشترین آسیب از شیوع کرونا را افرادی دیده اند که به آنها انگ اجتماعی زده می شود؛ بسیاری از آنها عزیزان خود را بر اثر این بیماری از دست داده اند و حتی فرصتی برای سوگواری به روش های رایج نداشته اند.

- ایسنا/کردستان بیشترین آسیب از شیوع کرونا را افرادی دیده اند که به آنها انگ اجتماعی زده می شود؛ بسیاری از آنها عزیزان خود را بر اثر این بیماری از دست داده اند و حتی فرصتی برای سوگواری به روش های رایج نداشته اند.

تا حالا فکر کرده اید که چرا ویروس کرونا می تواند این میزان انگ را ایجاد کند؟ به گفته کارشناسان کرونا یک بیماری ناشناخته است و اصولا انسان از ناشناخته ها می ترسد، گاهی هم راحتتر است که ترس از مسری بودن بیماری را به دیگران نسبت دهیم.

هرچند این میزان از اضطراب، ترس و ابهام در جامعه قابل درک است اما متاسفانه دقیقا همین عوامل باعث باز تولید کلیشه های زیانبار خواهد شد.

آرزو فلاحی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: انتخاب کلمات نامناسب در رابطه با ویروس کرونا و مبتلایان، سبب ایجاد احساسات منفی می شود.

وی با بیان اینکه، انگ ، نگرش های منفی، رفتارهای تبعیض آمیز و طرد کننده نسبت به فرد یا گروهی از افراد با یک ویژگی خاص است، افزود: انگ زدن باعث از بین رفتن یکپارچگی جامعه، و منزوی شدن گروهی از افراد می شود لذا نسبت دادن این مقوله به افر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا انگ نیست

کرونا انگ نیست