مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 دی 1399 ساعت 08:252021-01-03سياسي

نخستین بارش شهابی 2021 امشب به اوج می رسد


عضو شورای علمی مرکز نجوم ادیب اصفهان با اشاره به بارش شهابی ربعی یا کوادرانتی، گفت: امشب در ساعت 18:30 این بارش شهابی به اوج می رسد.

- ایسنا/اصفهان عضو شورای علمی مرکز نجوم ادیب اصفهان با اشاره به بارش شهابی ربعی یا کوادرانتی، گفت: امشب در ساعت 18:30 این بارش شهابی به اوج می رسد.

عمران مرادی در گفت وگو با ایسنا با اعلام این خبر، اظهار کرد: بارش شهابی ربعی یا کوادرانتی یکی از بارش های شهابی معروف سالیانه و یکی از پربارترین بارش های شهابی سال است.

وی با بیان اینکه ربع به معنای یک چهارم است، تصریح کرد: به این پدیده بارش شهابی کوادرانتی نیز گفته می شود.

از آنجایی که بارش های شهابی به دلیل منشا آنها از صور فلکی مختلف در آسمان نامگذاری می شوند، در توضیح بارش شهابی ربعی باید گفت که این نام به دلیل تقسیم بندی قدیم صور فلکی در آسمان است.

این مدرس و پژوهشگر نجوم تاکید کرد: در تقسیم بندی های جدید صور فلکی، صورت فلکی ربع نداریم، بلکه در تقسیم بندی جدید صور فلکی این بخش از آسمان قسمتی از صورت فلکی عوا و قسمتی دیگر از آن از صورت فلکی دب اکبر است.

مرادی با بیان اینکه بارش شهابی ربعی نخستین بارش شهابی بزرگ در سال 2021 است، خاطرنشان کرد: به دلیل نور زیاد ماه در این شب ها، این بارش در بسیاری از نقاط زمین به وضوح قابل مشاهده نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین بارش شهابی 2021 امشب به اوج می رسد

نخستین بارش شهابی 2021 امشب به اوج می رسد